Logo Ciepłowody ZS

News

UCZNIOWIE GIMNAZJUM Z WIZYTĄ W SEJMIE I PAŁACU PREZYDENCKIM

Dnia 26.05.2017 r. odbyła się jednodniowa wycieczka do Warszawy, uczestniczyli
w niej uczniowie z klasy IIa, IIb i III gimnazjum ZSS w Ciepłowodach. Opiekunami grupy, która pojechała do stolicy Polski, były: pani Beata Lupa, pani Barbara Kopij, oraz pani Izabela Fajkowska.

O godzinie 2.00 w nocy wszyscy uczestnicy zgromadzili się pod budynkiem szkoły, gdzie czekał autokar, którym wyruszyliśmy w stronę Warszawy. Podróż minęła bardzo dobrze i po kilku godzinach, z dobrym humorem, maszerowaliśmy w kierunku Pałacu Prezydenckiego. Szliśmy ulicą Aleje Jerozolimskie i zachwycaliśmy się pomnikami i budynkami, które mijaliśmy. Bardzo podobał się nam Uniwersytet Warszawski. Gdy doszliśmy pod Pałac Prezydencki, przeszliśmy kontrolę, a po chwili przywitał nas przewodnik. Oprowadził nas po większości pomieszczeń siedziby prezydenta RP. Wszystkim bardzo się podobały pomieszczenia takie jak Sala Chorągwiana, Sala Biała oraz Salonik Zimowy. Największy zachwyt wzbudziła jednak Sala Kolumnowa, która jest również największym pomieszczeniem pałacu.

W drodze do Sejmu RP - kolejnego naszego celu, odwiedziliśmy Grób Nieznanego Żołnierza. Następnie skierowaliśmy się w stronę Alei Ujazdowskich, gdzie znajdowało się jedno z wejść do Łazienek Królewskich. Pogoda bardzo nam dopisywała, było ciepło i słonecznie, toteż w Łazienkach Królewskich bardzo przyjemnie upłynął czas. Następnie udaliśmy się pod budynki Parlamentu znajdujące się na ulicy Wiejskiej.

Zostaliśmy wprowadzeni do środka przez panią przewodnik, która poprowadziła nas do sali plenarnej. Otrzymaliśmy kartki, na których wypisane było, jakie miejsca i przez kogo są zajmowane w sali obrad sejmowych. Pani przewodnik omówiła z nami historię parlamentu oraz sposób ustanawiana uchwał. Następnie odwiedziliśmy hol główny i zobaczyliśmy w nim tablice pamiątkowe m.in. upamiętniające parlamentarzystów poległych w czasie II wojny światowej oraz w katastrofie smoleńskiej. Wszystkim uczniom bardzo się tam podobało. Po wizycie w Sejmie udaliśmy się do Domu Poselskiego, gdzie zjedliśmy smaczny obiad.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Wojska Polskiego. Na zewnątrz tego obiektu znajdowało się wiele pojazdów tj. samolotów i czołgów używanych podczas wojen. Gdy weszliśmy do środka, oglądaliśmy zbroje i broń z różnych bitew
i powstań, zaczynając od tych z X w. po czasy II wojny światowej.

Z muzeum, podążyliśmy w kierunku Starego Miasta. Dotarliśmy na Krakowskie Przedmieście, widzieliśmy Kolumnę Zygmunta oraz Zamek Królewski .

Mimo dużego zmęczenia, wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni z wycieczki.

Dziękujemy bardzo panu Januszowi Manieckiemu z Biura Poselskiego Posła na Sejm RP Prawa i Sprawiedliwości Michała Dworczyka w Dzierżoniowie za zorganizowanie tak ciekawej edukacyjnej wycieczce.

Aleksandra Opyc          ucz. kl. IIa

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.